Rakovina prsu patří dlouhodobě k druhé nejčastější rakovině u žen. Ročně jí onemocní 7 000 z nich, téměř třetina nepřežije. I přesto navštěvuje v Česku mamografickou kontrolu jen 60 % žen. Nezisková organizace Loono zahajuje osvětovou kampaň Růžový říjen.
„Statistiky nám ukazují, že je potřeba i nadále školit a edukovat veřejnost v oblasti prevence nejen rakoviny prsu, ale také dalších onkologických onemocnění. Prevence totiž opravdu zachraňuje životy. Svědčí o tom i desítky lidí, kteří se ozvali, že si díky nám odhalili vážné onemocnění včas a tím výrazně pomohli svému úspěšnému vyléčení,“ říká zakladatelka neziskové organizace Loono.
V rámci kampaně byly otevřeny webové stránky s informacemi o prevenci, na kterých přináší také odpovědi na nejčastější otázky. V průběhu celého října vydá desítky edukačních příspěvků na sociálních sítích, připomene, na jaká vyšetření by měly ženy chodit, a naučí správnou techniku samovyšetření. Kromě toho se zaměří také na tématiku BRCA genů, které výrazně zvyšují riziko vzniku rakoviny prsu a vaječníku. Toto riziko je celoživotní, nejvyšší mezi 30 a 50 lety.
V rámci kampaně spustila společnost také sbírku na Donio.cz Vybrané finance se využijí na pokračování úspěšné kampaně #prsakoule.
Během Růžového října se oficiálně představí také nová aplikace Preventivka, která uživatelům připomene termíny preventivních prohlídek i pravidelná samovyšetření, vyhledá specialisty v jejich okolí a nabídne ověřené informace o prevenci civilizačních onemocnění na jednom místě.
V rámci kampaně se spojila společnost s více než 30 partnery, kteří pomáhají šířit osvětu o prevenci rakoviny prsu také mezi své zákazníky. Dle TZ
www.loono.cz
Zdroj: medicina.cz